Meer tijd voor werkzaamheden

telefoon

Veel kleine bedrijven denken dat antwoordservice niet voor hun is weggelegd, dit is niet het geval. Het uitbesteden van je telefoonservice is juist heel erg gericht op de kleinere bedrijven omdat deze er vaak geen tijd voor hebben.

Grotere bedrijven op de markt hebben vaak een eigen afdeling binnen het bedrijf die het telefonisch contact afhandelt. Dit kunnen zij doen omdat ze simpelweg meer te besteden hebben dan kleine bedrijven. Het kost namelijk veel om zo’n afdeling te laten bestaan. In eerste instantie kiezen bedrijven er dan voor om zelf de telefoon op te nemen en de klanten zelf te hebben. Dit kan, alleen kost dit wel veel tijd en daardoor dus ook geld. Als Je het druk hebt met werkzaamheden die binnen het bedrijf moeten worden gedaan en de telefoon gaat, dan worden deze telefoontjes vaak afgeraffeld omdat je verder wil gaan met je werk. Dit is een slechte zaak omdat je zo klanten kwijt kan raken, omdat je zo klanten kwijt kan raken. Daarom word het aangeraden om je telefoonservice uit te besteden aan een inbound callcenter.

Als je het uitbesteed nemen externe telefonistes de telefoon voor je op. Deze beschikken over professionele gespreksvaardigheden dus je klanten zullen op een nette en betrouwbare manier worden geholpen. de telefonistes zullen een van elk gesprek een verslag maken wat ze dan doorspelen naar jou bedrijf. Sommige gesprekken worden meteen afgehandeld, andere gesprekken vergen misschien nadere aandacht. Jij kan dan kijken waar het gesprek over ging en de desbetreffende persoon terugbellen. Natuurlijk hoef je niet altijd gebruik te maken van de service, je kan de service uitschakelen in bijvoorbeeld rustigere tijden en kan je de telefoongesprekken zelf voeren.

Al met al zorgt het ervoor dat je meer tijd krijgt voor je werkzaamheden en dat je klanten tevreden blijven. Want iedereen weet, een tevreden klant is een blijvende klant!